#07 Nøglen til at forstå dine medmenneskers adfærd

Nøglen til at forstå dine medmenneskers adfærd

”If information was the key, we would all be billionaires with perfect abs”

Citatet bliver reciteret med omhu af adfærdseksperten Thomas Christensen. Han underviser, rådgiver og skriver om adfærd for The Nudging Company, og i denne podcast forklarer han dig noget vigtigt: Nemlig hvorfor du er mere tilbøjelig til at spise Dr. Oetkers citronfromage fra Fakta end at lave en milliardformue, du kan svømme rundt i med dine perfekte mavemuskler.

Spidser du ørene i 24 underholdende minutter, kan du blive bedre til at forstå de mennesker, du omgiver dig med. Både i private og arbejdsmæssige sammenhænge.

Hvorfor skal jeg lytte med?

I dette program finder du ud af:

  • hvordan du, din kæreste og dine kolleger træffer beslutninger
  • hvorfor dine langsigtede planer (fx om at se skarp ud i bikini til sommer) sjældent går, som du ønsker
  • hvorfor du ikke skal kommunikere til ideal-mennesker, men til dem, der flader ud i sofaen
  • hvilke kæmpemæssige tjenester du kan gøre din målgruppe ved at træffe valg for dem
  • hvordan du succesfuldt inviterer din partner ud at spise.

Lyt til podcasten her

 

 

Du kan også downloade episoden her: Nøglen til at forstå dine medmenneskers adfærd

 

Abonner på BRO fm

Du kan finde BRO fm i både iTunes og Stitcher. Du kan abonnere på podcasten begge steder, så du får alle programmer leveret direkte til mobilen. Og med meget få ekstra klik kan du også give podcasten en rating med anmeldelses-funktionen.

Her er Thomas’ links til dig, der vil have mere

4 kommentarer til “#07 Nøglen til at forstå dine medmenneskers adfærd

  1. Kære BRO fm

    Tak for nogle meget spændende podcasts! Som retoriker og talelærer tænker jeg dog, hver gang jeg hører jeres podcasts, at der simpelthen er et for højt taletempo og ikke god nok artikulation. Det gør det svært at lytte til og svært at forstå, og det er jo lidt ærgerligt, når det er et kommunikationsbureau, der er afsenderen. Så mit forslag er, at I bør træne langsommere taletempo, bedre artikulation og også mere hensigtsmæssige fraseringer, så I ikke sluger sidste del af sætningerne. Det gælder både vært og gæster. Det ville virkelig højne indtrykket, tror jeg. Og engagementet, der stråler ud af højttalerne, kan sagtens formidles uden det høje tempo.

    Jeg glæder mig til flere episoder 🙂

    • Kære Louise

      Mange tak for dine pæne ord og for din særdeles konstruktive feedback. Podcasts er stadig et relativt nyt fænomen for os at arbejde med, så vi er stadig ved at finde os til rette. Taletempoet er helt klart et område, jeg/vi kigger på i forvejen – nu gjorde du det blot endnu tydeligere for os. Tak.

      Mange hilsner – og tak fordi du lytter med.

      /Henrik

  2. Pingback: Online marketing podcasts du skal høre

  3. Pingback: Online marketing podcasts, der sparker gang i din forretning

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *