Sådan får du kunderne til selv at ringe

Sådan får du kunderne til selv at ringe

Psst.

Her får du en forretningshemmelighed fra BRO Kommunikation.

Denne blog er vores mest effektive måde at få nye kunder på. Alene inden for de sidste 14 dage har vi fået tre nye opgaver hos kunder, der har ringet til os på grund af den interesse, som vores blog har skabt hos dem.

Kunderne ringer selv.

Vi har arbejdet hårdt for at nå hertil, og vi har lavet en del fejl undervejs, som vi har lært af. Men vi kan også fejre, at vi gennem vores blog er i dialog med snart 15.000 abonnenter, der i gennemsnit deler vores indlæg over 300 gange hver uge.

Se mere om vores løsninger inden for content marketing.

Mon du kunne være interesseret i det samme?

Det er noget af en velsignelse, vi har fået af vores læsere. Og nu er vi endelig klar til at missionere.

Derfor er vi på jagt efter et samarbejde med tre nye kunder, som kan se ideen i at styrke sin forretning ved hjælp af en blog – eller kombinationen af en blog og et nyhedsbrev. Tre kunder, der er klar til at tage telefonen, når kunderne ringer.

Og dette indlæg er ét langt argument for, hvorfor du skal ringe til os før de tre andre (hint: Mit nummer står i bunden af indlægget:))

Hvorfor bør min virksomhed have en blog?

Hvor er det godt, du spørger. Jeg har tilfældigvis fem gode grunde til dig lige her.

1. En blog skaber tillid
Den absolut største barriere for at købe noget fra en leverandør er tillid. Med en blog sætter du ord og ansigter på din virksomhed. Og i stedet for enetaler om dine fortræffeligheder bygger du en langtidsholdbar relation op med en anden person ved både at løse deres problemer og underholde dem undervejs.

Og når dit indhold er godt nok, vil du løse problemer for dem hele året og være ’top of mind’, når de træffer en købsbeslutning.

2. En blog skaber autoritet
Hvis du laver det rigtige indhold og præsenterer det lækkert, vil du blive opfattet som en autoritet på dit område. Du taler ikke om, at du er den bedste. Du viser det. Det gør dig langt mere attraktiv at lave forretning med.

Vores succes med vores egen blog har fx betydet, at vi er blevet inviteret til at tale på flere konferencer, hvor vi både har fået udbygget vores netværk og fået nye kunder, der kunne tænke sig at arbejde med bloggen og med os.

3. En blog skaffer nye kunder
En succesfuld blog skaffer dig flere nye kunder, og med bloggen i ryggen vil du allerede være foran på point i mødet med dine potentielle nye kunder i forhold til at starte et salgsmøde fra scratch.

En vigtig årsag til det er, at du kommer til at dominere søgemaskinerne. Google elsker blogs, og hvis du bruger enkle teknikker, vil du opleve en større dominans i søgeresultaterne.

Hos BRO har vi aldrig haft specifikt fokus på SEO, men fordi vores indhold på bloggen bliver delt og linket til, rangerer vi overordentlig godt på mange forskellige søgeord, der normalt er stor konkurrence om. Prøv fx at google ’arbejde effektivt’ eller ’personlig gennemslagskraft’.

4. En blog skaber ambassadører
Bloggen har potentiale til at blive et markedsføringsapparat, som du selv sætter i gang, men som andre kører videre for dig.

Hos BRO ved vi af skøn erfaring, at en blog skaber ambassadører for dig og dit brand. Når dit indhold er engagerende, så vil folk dele det. På den måde sætter du gang i en positiv spiral, hvor dine ambassadører bidrager til at udbrede kendskabet til dig og din kompetence.

5. En blog fremtidssikrer dine kommunikationskanaler
En blog giver dig din helt egen medieplatform. Fremtidens succesrige virksomheder vil være dem, der har skabt deres egne medieplatforme frem for udelukkende at købe sig ind på andres (tv-reklamer, tryksager, Facebook og Twitter) og være afhængig af deres forretningsbetingelser.

Hvem kan være med, og hvad skal vi lave?

Hos BRO sælger vi viden. Men blog-strategien duer, uanset om du sælger øl, telefoner, skraldespande, medlemskaber, oplevelser, abonnementer eller det, der er inde i dit hoved.

På samme måde er det ikke sikkert, at du primært skal bruge tekst som os. Måske er det mere oplagt, at vi laver videoer, podcasts, webinars, onlinekurser eller noget helt femte. Vi har eksperterne, uanset hvad der giver mening for dig.

Ring eller skriv med det samme – kanalerne er åbne

Vi håber, du kunne være interesseret, for vi elsker arbejdet med vores egen blog, og vi er stolte af resultaterne.

Så ring til mig nu, hvis du kunne tænke dig at være en af de tre virksomheder, som vi kommer til at samarbejde med om at skabe en blog, der får kunderne til at ringe af sig selv.

Jeg glæder mig til at høre fra dig og se, om vi er det rigtige match for hinanden.

Venlig hilsen
Morten Münster
Redaktør på BRO BLOG
4080 5108
morten@bro-kommunikation.dk

 

Om Morten Munster

Morten Sehested Münster

Partner - 40805108
Morten Sehested Münster er partner i BRO. Han arbejder med personlig indflydelse, content marketing og adfærdsdesign for kunder som FOA, IBM, ATP og flere danske kommuner. Morten er redaktør på BRO blog og forfatter til bogen 'Personlig Indflydelse'. Derudover holder Morten foredrag - især om content marketing og adfærdsdesign.

15 kommentarer til “Sådan får du kunderne til selv at ringe

    • Hej Jens – det var så lidt, og det er jo heller ikke sikkert, at du skulle have investeret i det, hvis du havde det:)

    • Jamen, så er vi da glade for, at vi endelig sendte noget direkte til jer. Og selvom vi jo ikke forstår, hvordan man ikke kan have brug for en blog, så godtager vi dit svar:)

    • Hej Anne

      Hvis jeg vidste det, så havde vi skrevet det. Men det kommer helt an på, hvad man har brug for. Så det er først, når vi har fået defineret, hvad en eventuel kunde har brug for, at vi kan finde ud af, hvad det koster.

  1. Der er ingen tvivl om at en blog er super effektiv til at trække kunder ind. Jeg elsker især det faktum at man ikke gennemtvinger opmærksomhed (som med tv reklamer), men i stedet gør sig fortjent til opmærksomhed ved at vejlede, hjælpe og uddanne potentielle kunder 🙂

  2. Hey Mikkel

    Tak for kommentaren – og den ekstra uddybelse. Vi havde også oprindeligt 20 grunde, men man må jo begrænse sig:) Så jeg er helt enig i, hvad du skriver – og iøvrigt cool blog, du selv har.

  3. Hej Morten
    Vil du sælge (=have penge for samarbejdet) eller vil du samarbejde (=co-produktion, udvikle sammen, dele viden og teknik med kunderne)?
    Hvis du vil sælge, hvorfor vil du så kun have 3 nye kunder?
    Bliv bare lidt i tvivl 🙂

    • Hej Tanja

      Mange tak for kommentaren, jeg er ked af, at jeg har været uklar: jeg vil gerne sælge:)

      Og grunden til, at det ‘kun’ er tre kunder er fordi vi simpelthen ikke kapacitet til at tage flere ind lige pt.

      Men i fremtiden er det klart vores plan at opruste på fenne front.

  4. Tak for endnu et godt indlæg.
    Jeg kan ikke komme i tanke om andre blogs, hvor indholdet er lige så velskrevet, interessant og med et glimt i øjet. Hver gang. Det er meget inspirerende og virkelig unikt. Udover at være fagligt dygtige, må I også bruge rigtig meget tid på indholdet her til bloggen?

    • Hej Henrik – man skulle tro, at vi havde betalt dig for at skrive så pæn en kommentar! Mange tak, og ja, vi bruger meget tid på bloggen, men vi mener at kunne påvise, at investeringer kommer igen:)

  5. Hej Morten
    Tak for dit svar og i bakspejlet (og ved at læse de andres kommentarer) kan jeg da godt se, at det er det du vil og det I lever af…. men i dag ser man iogså private virksomheder, der leder efter brugere/kunder, som er med til at udvikle virksomhedens kommende produkter og koncepter – og det var nok i det lys jeg læste din tekst.

    Og iøvrigt tak for dit blogindlæg og tak fordi I deler ud af jeres viden og erfaringer på en levende og fængende måde. Jeg glemte helt at kommentere det i mit første indlæg, fordi jeg var så forhippet på at melde mig som co-producent hos BRO Kommunikation….

    • Hej Tanja

      Du er ikke den eneste, der har læst det sådan, så det er jo også os, der måske ikke har være direkte nok. Det er helt rigtigt, at der er en del virksomheder, der co-producerer for at udvikle produkter og ydelser, og det giver jo god mening. I forhold til vores ‘virke’ mener vi dog, at vores egen blog netop tjener det formål. Vi lærer rigtig meget af kommentarer, klikrater, shares og den slags. Så vi synes, at det felt er relativt godt dækket af.

      Og iøvrigt: Mange tak for den fine feedback på bloggen – det er sådan noget, der motiverer os, når det er svært:)

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *